ASSA ABLOY hoofdsponsor van Mystery Mountain 2020

Vol trots kunnen wij u laten weten dat wij hoofdsponsor zijn van Mystery Mountain 2020. Mystery Mountain is een sportieve uitdaging voor iedereen! Fietsen, hardlopen, mountainbiken of hiken naar de top? Welke discipline je ook kiest, je bent verzekerd van een onvergetelijk mooi weekend in uiterst goed gezelschap tijdens Mystery Mountain! Samen afzien om de top te behalen voor een goed doel. Het goede doel verbonden aan Mystery Mountain is Orange Babies, maar deelnemers zijn ook vrij om hun eigen goede doel te kiezen.

Tot voor kort was Mystery Mountain voor Commercieel directeur Mark Hermans een tamelijk onbekend fenomeen. Maar door de deelname van medewerkers Michael Abbas en Henck van den Breul ging dit evenement én de achterliggende boodschap meer leven. Toen zij begin september met mooie en bewogen verhalen uit de bergen kwamen, liet het evenement hem niet meer los en zag hij een link met ASSA ABLOY.

"Wij bieden toegangsoplossingen met als doel het creëren van een veiligere wereld. Dat is dan ook precies waar wij de connectie met Orange Babies voelen. Ook zij dragen bij aan het creeëren van een veiligere en leefbaardere wereld. Ik voel dus een maatschappelijke verplichting, niet alleen persoonlijk. Als bedrijf is ASSA ABLOY zich bewust van de verantwoordelijkheid naar People, Planet en Profit. Wij zoeken expliciet de balans tussen sociale, milieu en economische aspecten. Door de verhalen van Henck en Michael ben ik enthousiast geworden en heb ik DESTIL Prolians benaderd om Orange Babies structureler te steunen. Dit heeft geleid tot het sponsorschap van de komende Mystery Mountain 2020. Of ik dit jaar zelf mee ga doen? Nou, laat ik het zo zeggen: ik ben er in elk geval bij!"

Michael Abbas deed dit jaar voor de tweede keer als fietser mee aan Mystery Mountain. "Ik sport graag; fietsen,schaatsen, skiën. Ik vind het prettig om naar een sportief doel toe te werken en vind het helemaal fijn als aan dat doel ook een nobel streven zit. Zo schaatste ik al eerder de alternatieve elfstedentocht voor de kinderen van Orange Babies en nu dus twee keer naar de top voor deze mooie stichting.” Volgend jaar, als zijn werkgever Mystery Mountain sponsort,gaat Michael weer mee. “Ik ben nu onze binnen- en buitendienst collega’s aan het activeren en motiveren. Ik zou het super vinden als we met een ASSA ABLOY -team naar de bergen gaan. Ik sta klaar om ze te trainen."

Henck van den Breul is vaak te gast bij DESTIL Prolians in Tilburg. En al vaker is hem gevraagd om mee te gaan naar Mystery Mountain. Waarom nu wel? “Het leek me een fantastisch evenement. Elke keer rond september is dit binnen én buiten DESTIL Prolians hét gesprek van de dag. En zeker na terugkomst van dedeelnemers merkte ik elke keer dat ik iets bijzonders gemist had. Dan hoorde ik bijvoorbeeld in de wandelgangen of tijdens een ProPlan-bijeenkomst hoe speciaal het is. Dit jaar ging mijn collega Michael voor de tweede keer mee, toen dacht ik: “Ik ga ook! Niet als sporter, maar als begeleider én DJ.”

En daar heeft Henck geen moment spijt van gehad.“ Het waren bijzondere dagen. Om de sportieve prestaties te zien en te kunnen ondersteunen; ik ben de Cold’Izoard misschien wel tien keer op- en afgereden, om de deelnemers te verzorgen,als chauffeur voor het social media team of om mensen op te pikken. Natuurlijk lag voor mij het hoogtepunt in de avond, achter de draaitafel.”

“We dragen met onze toegangsoplossingen bij aan een veiligere wereld. Ook op maatschappelijk gebied willen we voor dit doel onze verantwoordelijkheid nemen.”


- Mark Hermans, Commercieel directeur ASSA ABLOY